polski english german
Aktualności

W przygotowaniu:

1. Atlas kolei wąskotorowych (autor P.Korcz)

2. Atlas lokomotyw spalinowych (autor P.Terczyński)

3. Atlas lokomotyw elektrycznych (autor P.Terczyński).

4. Przeworska Kolej Dojazdowa (autorzy A. Bożek/B. Pokropinski).

5. Koleje wąskotorowe na Pomorzu Zachodnim (autor R.Burzykowski)

Wymienione pozycje znajdują się już na etapie korekty i ukażą sie w I połowie 2017 roku. Niestety nadal przesuwa się termin ukazania się zapowiadanych od 2 lat dwóch  ksiażek:

1. Lokomotywy dwuczłonowe PKP serii ET40/41/42 (autorzy G.Kotlarz/P.Terczyński)

2. Lokomotywy spalinowe PKP serii SP45/SU46/Sp47 II wydanie zaktualizowane (autorzy M.Ćwikła/P.Terczyński)

 

 

 

Bestseller
Ostatnio dodane
Polecane
Ciasteczka

Witryna naszego wydawnictwa do poprawnej pracy korzysta z małych plików zwanymi ciasteczkami. Można zablokować ich otrzymywanie w ustawieniach Twojej przeglądarki, jednak bez nich poprawna praca strony nie będzie możliwa.

Sonda
Monografiami jakich serii taboru PKP jest Pan/Pani najbardziej zainteresowana ?
Szukaj

Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać regularnie informacje o nowych publikacjach polskich i zagranicznych z branży komunikacji szynowej zapisz się do NEWSLETTERA

Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1945-1990

Bestsellery|Nowości|Publikacje polskie » Tabor kolejowy

Opis
Autor R.Kroma, J.Sosiński, K.Zintel
Wydawca Kolpress
Wydanie 1 / 2012
ISBN 978-83-933257-3-3
Format A4
Stron 304
Oprawa twarda
Cena:90.00
w sprzedaży
masz pytania?

Publikacja stanowi kontynuację książki "Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1919-1939", w której to samo grono autorów przedstawiło wagony silnikowe wprowadzone do eksploatacji na Polskich Kolejach Państwowych w okresie międzywojennym. Część druga to opis konstrukcji wagonów silnikowych eksploatowanych na sieci PKP w okresie od zakończenia II wojny światowej do przemian ustrojowych w 1990 roku. Historia rozwoju konstrukcji wagonów silnikowych w powojennej Polsce jest bardzo podobna do historii motoryzacji czy innych dziedzin gospodarki. Począwszy od lat 60. XX wieku stanowi ona szlak niezrealizowanych, często bardzo dobrych projektów, niekończącej się produkcji jednego typu taboru i niekonsekwencji w dziedzinie zakupów zagranicznych. Arbitralnie podejmowane decyzje, czasem wymuszane nawet przez „Wielkiego Brata” zza wschodniej granicy, dodatkowo pogłębiały chaos i niekonsekwencję we wdrażaniu nowych technologii. Autorzy, najrzetelniej jak to tylko było możliwe, opisali dzieje wagonów silnikowych eksploatowanych w tym czasie na PKP. Książka rozpoczyna się od przedstawienia stanu wagonów silnikowych PKP po II wojnie światowej. Następnie zostały omówione szczegółowo poszczególne serie wagonów silnikowych (spalinowych i elektrycznych) zgrupowane w następujące działy: poniemieckie wagony silnikowe (w tym tabor berlińskiej S-Bahn), nacjonalizacja prywatnych linii kolejowych i ich tabor, odbudowa i import elektrycznych zespołów trakcyjnych, importowane wagony silnikowe, wagony spalinowe produkcji polskiej, elektryczne zespoły trakcyjne z Pafawagu. Ponadto przedstawiono firmy projektujące i budujące wagony silnikowe w Polsce w latach 1945 1990.

Spis treści

  1. Wprowadzenie /6
  2. Poniemieckie wagony silnikowe na PKP /26
  3. Nacjonalizacja prywatnych linii kolejowych i ich tabor /80
  4. Odbudowa i import elektrycznych zespołów trakcyjnych /100
  5. Importowane wagony silnikowe /134
  6. Wagony spalinowe produkcji polskiej /170
  7. Elektryczne zespoły trakcyjne z Pafawagu /220
  8. Zakończenie /278
 

Polecamy także inne tytuły: