polski english german
Aktualności

W przygotowaniu:

1. Atlas kolei wąskotorowych (autor P.Korcz)

2. Atlas lokomotyw spalinowych (autor P.Terczyński)

3. Atlas lokomotyw elektrycznych (autor P.Terczyński).

4. Przeworska Kolej Dojazdowa (autorzy A. Bożek/B. Pokropinski).

5. Koleje wąskotorowe na Pomorzu Zachodnim (autor R.Burzykowski)

Wymienione pozycje znajdują się już na etapie korekty i ukażą sie w I połowie 2017 roku. Niestety nadal przesuwa się termin ukazania się zapowiadanych od 2 lat dwóch  ksiażek:

1. Lokomotywy dwuczłonowe PKP serii ET40/41/42 (autorzy G.Kotlarz/P.Terczyński)

2. Lokomotywy spalinowe PKP serii SP45/SU46/Sp47 II wydanie zaktualizowane (autorzy M.Ćwikła/P.Terczyński)

 

 

 

Bestseller
Ostatnio dodane
Polecane
Ciasteczka

Witryna naszego wydawnictwa do poprawnej pracy korzysta z małych plików zwanymi ciasteczkami. Można zablokować ich otrzymywanie w ustawieniach Twojej przeglądarki, jednak bez nich poprawna praca strony nie będzie możliwa.

Sonda
Monografiami jakich serii taboru PKP jest Pan/Pani najbardziej zainteresowana ?
Szukaj

Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać regularnie informacje o nowych publikacjach polskich i zagranicznych z branży komunikacji szynowej zapisz się do NEWSLETTERA

Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1919-1939

Bestsellery|Nowości|Publikacje polskie » Tabor kolejowy

Opis
Autor R.Kroma, J.Sosiński, K.Zintel
Wydawca Kolpress
Wydanie 1 / 2011
Format A4
Stron 236
Oprawa twarda
Cena:80.00
w sprzedaży
masz pytania?

Historia wprowadzania przez PKP połączeń obsługiwanych wagonami silnikowymi w latach międzywojennych jest ciągle mało znana. Książka „Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1919-1939” jest pierwszą próbą przedstawienia rozwoju konstrukcji i komunikacji w Polsce wagonami o napędzie: parowym, akumulatorowym, spalinowym i elektrycznym, począwszy od archaicznych wagonów silnikowych pozostawionych przez koleje zaborców po nowoczesne jak na tamte czasy konstrukcje krajowe, takich fabryk jak: Zakładów Cegielskiego w Poznaniu, Zakładów Lilpop, Rau & Loewenstein w Warszawie, Warszawskiej Spółki Akcyjnej Budowy Parowozów, Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce S.A. w Chrzanowie, Fabryki Wagonów w Sanoku koncernu Zieleniewski-Fitzner i Gamper oraz Huty Królewskiej i Laura w Chorzowie. Omówiono także konstrukcję i wyniki prób wagonów spalinowych i autobusów szynowych, które przybyły do Polski w czasie jazd reklamowych po Europie. Opisane zostały również początki elektryfikacji podmiejskich linii kolejowych Warszawskiego Węzła Kolejowego i uruchomione tam elektryczne zespoły trakcyjne. Losy polskich wagonów silnikowych w czasie i w pierwszych latach po II wojnie światowej zamykają tę historię.

Spis treści

  1. Od autorów /5
  2. Wprowadzenie /6
  3. W spadku po zaborach /28
  4. Zakupy pierwszych wagonów silnikowych /48
  5. Próby i pokazy zagranicznych wagonów spalinowych /78
  6. Wagony spalinowe produkcji polskiej /106
  7. Czechosłowacki wagon spalinowy na PKP /167
  8. Zespoły elektryczne warszawskiego Węzła Kolejowego / 170
  9. Komunikacja wagonami silnikowymi PKP /176
  10. Wojenne losy wagonów silnikowych /190
  11. Kalendarium motoryzacji i elektryfikacji kolkei wPolsce do 1.09.1939 r./ 208
  12. Wykaz wagonów silnikowych PKP do 1.09.1939 r. /210
  13. Dane techniczne wagonów silnikowych /213
 

Polecamy także inne tytuły: